A világtól elvonultan élõ éjelf faj jelent meg elsõként a Warcraft világában. Ezek az árnyékban élõ, halhatatlan lények voltak az elsõk, akik megtanulták használni a mágiát, és hagyták elterjedni mindenütt a világon közel tíz ezer évvel a Warcraft I elõtt. A éjelfek vakmerõ mágiahasználata hozta elõször a világba a Lángoló Légiót (Burning Legion), és ez vezetett a két titáni faj elsõ katasztrofális háborújához. Az éjelfeknek végül, óriási küzdelmek árán sikerült kiûzniük a Lángoló Légiót a világból, de csodálatos hazájuk összedõlt, és elárasztotta a tenger. Ezidáig a éjelfek elzárták magukat a világ többi részétõl, és rejtve maradtak szent hegyük, a Hyjal tetején, sok ezer éven át. A Légió inváziója felrázta õket hosszú szunnyadásukból. Most újból érdekelté váltak a világ újraformálásában és elsõ alkalommal szövetséget kötöttek más fajokkal, hogy Azeroth túlélését biztosítsák. Mint fajra, az éjelfekre jellemzõ a becsületesség és megbízhatóság, mégis nagyon bizalmatlanok a világ "egyszerûbb" fajaival szemben. Éjjeli életmódjuk és titkolni próbált erejük sokszor ugyanezt a bizalmatlanságot váltja ki halandó szomszédaikból.
Frakció: Szövetség (The Alliance)
Játszható kasztok: Harcos (Warrior), Pap (Priest), Zsivány (Rogue), Vadász (Hunter), Druida (Druid)
Kezdõ helyszín: Teldrassil
Fõváros: Darnassus
Hátas: Nightsaber (földi), Hippogryph (légi)
Nyelvek: közös, éjelf
Faji Képességek:
* Shadowmeld (aktív): Aktiváláskor harcon kívül és mozdulatlannak kell lenni, így segítségével a környezetünkhöz idomulhatunk, és észrevétlenné válhatunk. Bármilyen mozgás megszakítja.
* Quickness (passzív): 1%-kal növeli a támadások elõl való elugrás, kitérés képességét (Dodge).
* Wisp Spirit (passzív): Halottként Wisppé változtat, így 50%-kal gyorsabban tudsz mozogni szellemként.
* Nature Resistance (passzív): 10-zel növeli a Nature típusú varázslatokkal szembeni mágiaellenállásod.